نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان :: نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان

ساخت وبلاگ

امکانات وب

قیمت شستن فرش 12 متری

قیمت قالیشویی فاکتور مهم و ضروری است که هر ساله در آخرین روزهای سال توسط صنف قالیشویی اعلام می شود. هزینه قالیشویی معمولاً با نرخ تورم و با در نظر گرفتن تمام هزینه هایی که بر این خدمات تأثیر می گذارد تعیین می شود. پس تمامی قالیشویی ها باید به قیمت اعلام شده در ابتدای سال جدید پایبند باشند. در واقع هر قالیشویی که بر خلاف قیمت تعیین شده توسط اتحادیه عمل کند، متخلف تلقی شده و توسط اتحادیه قالیشویی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. فرش در سایزهای مختلف به فروش می رسد. رایج ترین سایز فرش ها فرش های 6 متری، 9 متری و 12 متری هستند. در زیر به نحوه برآورد قیمت شستن فرش 12 متری می پردازیم.

قیمت شستن فرش دوازده متری

اتحادیه ها یا اصناف قالیشویی، نرخ پایه شست و شوی انواع فرش را در هر متر مربع تعیین می کنند. به عنوان مثال نرخ شست و شوی فرش دستی متری 7000 تومان و برای فرش ماشینی متری 5000 تومان است. هزینه های دیگری مانند تعمیر فرش، نقش و نگار، لکه گیری، میزان ابریشم فرش، نوع شستشوی فرش به صورت خشکشویی یا اعلاشویی، هزینه ارسال و سایر خدمات به قیمت قالیشویی اضافه می شود. در ادامه جدول قیمت شستن فرش 12 متری آورده شده است.

فاکتورهای موثر بر قیمت شستشوی فرش 12 متری

اولین قدم در محاسبه قیمت شستن فرش 12 متری، ضرب میزان دقیق شستشو به ازای هر متر فرش و موکت در متراژ فرش است. سپس تمام هزینه های اضافی را برای تعیین قیمت نهایی مشخص کنید. اگر قبل از شستن فرش از لکه بر یا پاک کننده فرش استفاده کرده اید، باید هزینه آن را نیز تعیین کنید. سپس می توانید با بررسی هزینه حمل و نقل، قیمت نهایی را تعیین کنید.

جنس فرش

جنس و نوع فرش تاثیر زیادی در قیمت شستشو دارد. در واقع تراکم فرش بر نحوه شستن آن تاثیر می گذارد. هر چه فرش متراکم تر باشد شستن آن دشوارتر است. قالیشویی ها قبل از شستشو، بافت، مواد و الیاف فرش را شناسایی می کنند. سپس هر کدام از آنها طبق اصل و فرآیند خاصی شسته می شوند. فرش های دستباف نیاز به مراقبت و توجه بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارند.

نوع شوینده

کیفیت و نوع شوینده‌ای که برای شستن انواع فرش و قالی در قالیشویی استفاده می‌شود، عامل دیگری است که می‌تواند بر قیمت قالیشویی تأثیر بگذارد. هر چقدر مواد شوینده کیفیت بیشتری داشته باشند، هزینه شست ‌و شو نیز بیشتر خواهد شد. در کنار آن کیفیت شستشوی فرش و قالی شما نیز بسیار بالاتر خواهد بود.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 13:22

اصول چیدمان فرش

چیدمان فرش ها می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل داشته باشد. زیرا فرش را می توان از مهمترین وسایل تزیینی منازل دانست. خوشبختانه امروزه انواع فرش ماشینی و دستبافت در طرح ها و رنگ های مختلف موجود است و افراد می توانند بنا به خواسته خود دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر دهند. در زیر به بررسی مهم ترین نکات در چیدمان انواع فرش در دکوراسیون داخلی منازل می پردازیم.

قبل از اینکه افراد به چیدمان فرش و نحوه دکوراسیون داخلی منازل فکر کنند، لازم است در هنگام خرید فرش به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه کنند تا بتوانند بهترین و مطلوب ترین چیدمان و دکوراسیون را به دست آورند. از جمله عوامل مهم در خرید فرش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک فرش از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا امروزه فرش ها در سبک های مختلفی مانند کلاسیک، سنتی، روستیک، تلفیقی، مدرن و ... موجود هستند.
  • رنگ فرش باید با توجه به نوع فضای خانه، میزان ابعاد و همچنین میزان نور انتخاب شود و بهترین رنگ فرش با توجه به تمامی عوامل ذکر شده در بالا مناسب باشد.
  • شکل فرش نیز از این جهت اهمیت دارد که امروزه فرش به اشکال مختلف مانند دایره، بیضی، مستطیل، مربع و ... تولید می شود.
  • ابعاد و اندازه فرش باید متناسب با اندازه محیط و سایر عناصر دکوراسیون منزل انتخاب شود.

اصول چینش فرش در منزل

به طور کلی می توان گفت همانطور که چیدمان منظم و اصولی می تواند حس بسیار خوبی را به افراد منتقل کند و فضا را جذاب تر کند، رعایت نکردن اصول چیدمان نیز باعث ایجاد احساس سردرگمی و شلوغی دکوراسیون می شود. زیرا فرش در واقع نقطه کانونی دکوراسیون منزل است. فرش ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون دارند و لازم است به اصول چیدمان آن ها توجه ویژه ای شود. از مهمترین اصولی که می توان به آنها اشاره کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محل مناسب برای پهن کردن فرش

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که فرش در کجا قرار می گیرد. بسیاری از مردم فکر می کنند که تمام فضای خانه باید با فرش پوشیده شود، اما این یک اشتباه است. در واقع خالی ماندن قسمت هایی از خانه می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد و به زیباتر شدن دکوراسیون کمک کند.

توجه به اندازه و ابعاد فرش

در بسیاری از موارد با وجود تغییر در دکوراسیون داخلی خانه، همچنان سردرگمی و شلوغی زیادی وجود دارد. زیرا اندازه و ابعاد فرش به درستی انتخاب نشده است. به طور کلی در انتخاب و خرید فرش باید این نکته را در نظر داشت که پایه های عقبی مبل روی کفپوش سرامیک، سنگ و ... باشد و فرش تمام سطح زمین را نپوشاند. همچنین تمیز نبودن فرش های بزرگ تاثیری منفی بر روی زیبایی دکوراسیون دارد. شما می‌توانید با مراجعه به قالیشویی اقدام به شستشوی فرش های خود بکنید.

عدم فرش کردن کناره‌های دیوار

خالی گذاشتن لبه‌های دیوار می‌تواند زیبایی و جذابیت ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی منازل بدهد. شکاف بین دو طرف کناره‌های دیوار می‌تواند با توجه به متراژ و مساحت خانه تعیین شود

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 17:01

پد فرش چیست ؟ + کاربرد پد فرش در منزل

فرش به عنوان رایج ترین زیرانداز در بین مردم شناخته می شود و امروزه در انواع دستبافت و ماشینی موجود است. با توجه به اینکه در ساختمان سازی از انواع سرامیک، سنگ و کاشی مدرن استفاده می شود، احتمال لغزش و سر خوردن فرش ها بسیار زیاد است. به همین دلیل استفاده از ابزار مخصوصی به نام پد فرش برای جلوگیری از لیز خوردن آنها ضروری است. لیز خوردن فرش به خصوص برای افراد مسن و کودکان می تواند بسیار خطرناک باشد و باید به آن توجه ویژه ای شود. در ادامه به بررسی اینکه پد فرش چیست و چه فوایدی دارد می پردازیم.

همه چیز درباره پد فرش

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی می تواند باعث لیز خوردن فرش و در نهایت آسیب ها و خسارت های مختلف شود. سر خوردن و لیز خوردن می تواند یکی از عوامل آسیب دیدگی فرش باشد، بنابراین باید از ابزارها و راهکارهای خاصی برای جلوگیری از آن استفاده کرد.

برای اینکه بتوانیم به طور خلاصه تعریف کنیم که پد فرش چیست، می توان گفت که در اصطلاح پدها، لایه‌ای حائل یا عایق میان دو چیز متفاوت گفته می‌شوند. معمولا یکی از این دو چیز سخت و از نظر فیزیکی مقاوم است و دیگری حساس و ضعیف است. پد فرش عمدتاً روی سطحی از سنگ، سرامیک، پارکت و ... قرار می گیرد که اجسام سخت و مقاومی هستند و در زیر فرش قرار می گیرند و با ایجاد اصطکاک بین فرش و سطح کف از حرکت فرش جلوگیری می کنند.

پدها را می توان از مواد مختلفی مانند فوم، پلاستیک نرم، الیاف پشمی و ... ساخته و با توجه به متریال کف آن را انتخاب کرد. به عنوان مثال، بهترین پد فرش برای ساختمان هایی که از سرامیک، سنگ و پارکت استفاده می کنند، پدهای لاستیکی یا فومی هستند.

مزایای استفاده از پد فرش

استفاده از پد فرش می‌تواند از لیز خوردن فرش‌ها جلوگیری کند. هچنین مزایای دیگری همچون افزایش طول عمر فرش، عایق صوت و رطوبت و حرارت و… را دارد. اگرچه استفاده از خدمات قالیشویی تهران و شرکت‌های دیگر برای شستشو، تعمیر و ترمیم فرش‌ها می‌تواند به افزایش عمر فرش کمک کند اما بهتر است که قبل از نیاز پیدا کردن به خدمات قالیشویی‎ ها با استفاده کردن از پد فرش و … از آسیب دیدن فرش‌ها جلوگیری کرد.

اگرچه بسیاری از افراد از روش های مختلفی مانند قرار دادن پایه مبل و کمد روی فرش برای جلوگیری از جابجایی فرش بر روی سطح زمین استفاده می کنند اما این روش ها می تواند به فرش آسیب برسانند. استفاده از پد فرش برای پیشگیری و همچنین جلوگیری از کوبیدگی فرش می تواند مزایای متعددی داشته باشد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد نرمی و لطافت

وقتی از پد در قسمت های زیرین فرش استفاده می شود، افراد هنگام راه رفتن روی آن احساس خوشحالی می کنند. پدها فرش را نرم تر و صاف تر می کنند.

عایق صدا و رطوبت

امروزه اکثر مردم در ساختمان‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند و مشکلاتی همچون سروصدا را تجربه کرده‌اند. استفاده از پد فرش می‌تواند به عنوان یک عایق صدا عمل کند و برای اتاق‌های خواب در ساختمان‌های آپارتمانی بسیار توصیه می‌شود چرا که به تأمین آرامش و آسایش کمک می‌کند.

همان‌طور که گفته شد پد فرش از مواد مختلفی تولید می‌شوند که مهم‌ترین آنها پلاستیک و فوم هستند. این مواد می‌توانند مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت داشته باشند و به عنوان یک عایق رطوبتی عمل نمایند.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 15:23

تشخیص فرش اصل از تقلبی و غیر اصل

فرش یکی از مهمترین ارکان اساسی در خانه است و نقش مهمی در دکوراسیون داخلی خانه دارد. امروزه به دلیل کاربرد و نقش خاص فرش، انواع مختلفی از آن ها موجود است که هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی هستند و می توانند در موقعیت های منحصر به فرد مورد استفاده قرار گیرند. تنوع و تعدد فرش ها در بازارها، تشخیص فرش اصل و تقلبی را دشوار می کرد و مردم عادی کمتر می توانستند تفاوت بین آن ها را تشخیص دهند. در زیر نحوه تشخیص فرش اصل از تقلبی را بررسی خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد با توجه به کاربردهای خاص فرش و نقش ویژه آن در دکوراسیون داخلی منازل، امروزه انواع فرش دستباف و انواع فرش ماشینی در طرح ها و نقش های مختلف تولید می شود. با توجه به اینکه صنعت فرش یکی از پردرآمدترین صنایع دنیاست، تولیدکنندگان زیادی در این صنعت وجود دارد و تنوع و تعدد محصولات موجود در بازار به حدی است که حتی متخصصان نیز ممکن است در تشخیص فرش اصیل از محصولات تقلبی با مشکل مواجه شوند. مهم ترین راه های تشخیص فرش اصل و غیر اصل عبارتند از:

توجه به شناسنامه و برچسب فرش

می توان گفت اولین، مهم ترین و اصلی ترین راه تشخیص فرش اصل و تقلبی، توجه به شناسنامه و برچسب آن است. برچسب و شناسه فرش معمولا دارای مشخصاتی مانند تراکم و عرض فرش، شماره رنگ فرش، جنس الیاف، علامت استاندارد، گارانتی فرش و ... می باشد و می تواند اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار خریداران قرار دهد.

علامت تجاری تولید کننده

توجه به برند سازنده یکی دیگر از راه های مطمئن برای تشخیص فرش اصیل از فرش غیر اصل است. البته معمولاً آرم سازنده روی فرش چسبانده می شود. تمامی تولیدکنندگان معتبر دارای لوگو و برند انحصاری و معتبر هستند و این آرم باید روی فرش قرار گیرد.

توجه به تراکم فرش

آشنایی با مفهوم شانه و تراکم فرش می تواند به افراد کمک کند فرش های اصلی را از فرش های تقلبی تشخیص دهند. شانه یا تراکم به معنای تعداد گره های فرش در هر متر است و هر چه تعداد آن بیشتر باشد، فرش زیباتر، جذاب تر و البته گران تر است. تعداد گره و تراکم می تواند راهنمای خرید فرش ماشینی و دستباف باشد، زیرا فرش ماشینی در حال حاضر در تراکم های مختلفی از جمله 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه موجود است.

بررسی الیاف فرش

الیاف فرش نیز یکی از مهم ترین نکات و فاکتورهایی است که در هنگام خرید فرش باید به آن توجه کرد. امروزه در تولید انواع فرش ماشینی و فرش دستبافت از مواد مختلفی مانند پشم، ابریشم، پلی استر، پلاستیک، اکریلیک، پلی پروپیلن و ... استفاده می شود. برای اینکه افراد بتوانند فرش مورد نظر خود را خریداری کنند باید اطلاعات دقیق و کاملی در مورد هر یک از این مواد داشته باشند. بسیاری از افراد به فرش های ماشینی حساس هستند و باید اطلاعات دقیقی در مورد این نوع فرش ها داشته باشند تا دچار مشکل و ضرر مالی نشوند.

مراقبت از فرش‌های اصلی

فرش‌های اصلی قیمت بالاتری نسبت به فرش‌های غیر اصل دارند. به همین دلیل چنانچه دچار آسیب و خسارت شوند جایگزین کردن و تعمیر و ترمیم آنها نیاز به صرف هزینه‌های زیادی خواهد داشت. به همین دلیل لازم است که حتماً در استفاده از آنها به نکات مختلفی توجه شود. جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید، جلوگیری از مرطوب شدن فرش، جلوگیری از لکه‌دار شدن فرش با مواد مختلف مانند چسب قطره‌ای، قرار ندادن اجسام سنگین بر روی فرش، جارو کردن و تمیز کردن مداوم فرش و … از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید در زمان استفاده از فرش‌ها رعایت کرد.

همچنین برای شستشوی فرش‌ها باید از خدمات بهترین قالیشویی استفاده کرد. چرا که نحوه شستشو و مواد شوینده تأثیر زیادی در سلامت و زیبایی فرش خواهند داشت.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 607 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 14:16